Ezek a kocsik több törődést igényelnek az átlagnál, de a megfelelő gondozás mellett a későbbiekben sem lesz vele gond.
A turbófeltöltőt Dr. Alfred Büchi találta fel 1905. november 16-án. A Birodalmi Szabadalmi Hivatal "Dugattyús motorból és szekvenciálisan elhelyezkedő turbinából és kompresszorból álló belsőégésű szerkezet" néven jegyezte be. A gyakorlatban nem volt egyszerű alkalmazni, kellett hozzá 18 év, hogy használható legyen. Mára már a benzinmotorok is elképzelhetetlenek turbó nélkül, míg korábban ez csak a dízelmotorokra volt jellemző.
Azért alakult így, mivel az EU-ban a szén-dioxid kibocsátás alapján osztályozzák és kerülnek környezetvédelmi kategóriákba, így a gyártók arra törekednek, hogy a lehető legkisebbre szorítsák ezeket. Régebben a teljesítménynövekedés miatt alkalmazták, mára már inkább az energiatakarékosság és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás a legfőbb érv mellette.
Egy turbós motor sokkal nagyobb odafigyelést igényel, hiszen gyakrabban kell benne olajat cserélni, és a légszűrő gyakoribb cseréje is rendkívül fontos, hogy a turbó könnyebben szívhassa be a friss levegőt. Az ilyen feladatokat jobb profikra bízni. Bátran ajánlom a Turbó Felcsiki Kft. csapatát, akik gyári új, felújított turbófeltöltő és használt turbók forgalmazásával valamint turbófeltöltők javításával, felújításával foglalkozik. Tudj meg róla többet itt: Turbó vásárlás
Kommentek